Oldalak

udv

2016. január 7., csütörtök

Költözés, azaz búcsú Southamptontól


Eljott egy ujabb fejezet az eletunkben. Koltoztunk. Mindig en vagyok az aki nehezebben lep az uj ismeretlen fele, akit jobban megviselnek a dolgok, aki aggodik mindenen, aki mindent atrag szazszor. 
Megis most valahogy egesz gyorsan jott ez az egesz. 
Nem mintha nem ereztuk volna jol magunkat Southamptonban, csak lassan jo lenne hazat venni es Soton nem eppen a legolcsobb kornyek. 
A munkahelyen is voltak kisebb problemak amik miatt nem ereztem jol magam szaz szazalekosan, bar igy ennyi ido tavlatabol ezek a gondok mar eltorpulnek. 
Es sokszor meg hianyzik is a hotel.
Szoval a varos kivalasztasa ugy tortent, hogy menjunk fel eszakra. Legyen mindenkeppen olcsobb, mint Soton de legyen munkalehetoseg is boven.
Meg januarban meglatogattuk az egyik ismerosunket fent eszakon amikor is tobb nagyvarosban is voltunk. Megneztuk Birmingham, Manchester es Leeds varosait. 
Es vegul Leedsre esett a valasztasunk. Az ismerosunk is itt lakik es minden varosbol csak a belvarost lattuk es Leeds volt az ami mindkettonket megfogott.
Nyar vegere gondoltunk a koltozest illetoen es vegul junius vege lett belole. 
Eleg gyorsan mentek a dolgok mert majusban dontottuk el vegleg.
Elso lepes a munkakereses volt neten. Oneletrajzok kuldozgetese. Petinek eleg gyorsan vissza is jeleztek mig nekem 2-3 hetig semmi. 
A szabadnapjainkat igy azzal toltottuk, hogy felutaztunk Leedsbe es Peti interjukra ment en meg nyakamba vettem a varost es leadtam az oneletrajzomat kulonbozo hotelekben. Telefonos navigacioval a kezemben jartam a varost igy felkutatva az otthon mar kinezett hotelek kiletet kisebb nagyobb sikerrel. Inkabb kisebb. Ugyanis egy helyrol hivtak fel. Igaz az interju utan fel is vettek supervisornak a housekeepingre. Masnap be is mentem alairni a szerzodest ha mas nem lenne akkor kezdetnek megteszi. 
Peti 3 helyen volt abbol 2 helyre felvettek. Egy etterem es egy hotel. Mindket helyen sous chef es a hotelt valasztotta.
Nekem ezutan meg volt egy par korom. 
Voltam egy kastelyhotelba interjun, mint head hk. 2 ora hosszaig interjuztam es a vegen tul kepzettnek bizonyultam. Azt mondtak felo, hogy lelepnek hamarosan. 
Voltam 2 hotelban ahova az oneletrajzom miatt hivtak be mert nagyon tetszett nekik de nem volt eppen uresedes azokra a poziciokra amiket en kerestem. Igazabol nem is hirdetesre kuldtem el az oneletrajzomat hanem kineztem neten Leeds 20 merfoldes korzeteben milyen country house hotelek vannak es probaltam elerhetoseget talalni ahova elkuldtem az oneletrajzomat. Igy hivtak fel ezekbol a hotelekbol. Ebbol az egyik hotel nagyon nagyon megfogott es azt mondtam mindenkeppen szeretnek egyszer ott dolgozni.
A masiknal mar eleg semleges voltam amikor mondtak, hogy igazabol ok is az oneletrajzom miatt hivtak be, de nincs uresedes naluk.
Tovabbra is folyamatosan neztem a munkakat. Aztan egyik nap fent volt egy hirdetes annak a hotelnek a testver hotelebol ahova Petit felvettek. Behivtak interjura es felvettek. Vegul itt kezdtem es a masikat lemondtam, de nem indult jol az egesz mert a penz vegul kevesebb lett, mint amirol szo volt de kezdesnek legalabb volt munkam.
Kozben tovabbra is tobb szalon futottak a dolgok. Volt egy interjum a korhazba supervisornak. Jobban mondva assessment day. Egy egesz napos teszt sorozat. Szamomra erthetetlen miert is van erre szukseg de mindegy is mert ez nem jott ossze.
Es akkor meg ott volt egy country house hotel ahol nagyon lassan haladtak a dolgok. Hetekig semmi hir es mar Leedsben laktunk amikor behivtak interjura.
Szoval mindkettonknek volt munkaja. 
Gondoltuk ez legyen meg eloszor aztan majd a haz berles mert az egyszerubb lesz. Hat persze, hogy nem volt egyszerubb.
Amikor a melo reszet letudtuk akkor a szabadnapjainkat ugyanugy azzal toltottuk, hogy felutaztunk Leedsbe csak eppen hazakat neztunk. Mar ha volt eppen mit. 
Ugyanis az, hogy Peti felhivta a neten kinezett hazakhoz tartozo ugynokseget csak egy dolog. De mivel mi csak a szabadnapjainkon tudtuk megnezni, igy sokszor elofordult az, hogy a hazat addigra kiadtak. 
Igy ott volt az ido, hogy Sotonba felmondtunk a munkahelyen is es felmondtuk az alberletet is de itt meg nem volt hol laknunk. Kezdodott a stressz, hogy mi lesz. Megyunk hotelbe lakni addig de ott a kutya.
Aztan jott az a megoldas, hogy megbeszeltuk az ismerosunkkel, hogy nem-e lakhatnank nala addig amig nem talalunk valamit. Azokon a napokon is nala " laktunk" mikor feljottunk melot keresni vagy hazat nezni.
Ugyhogy maradt ez a lehetoseg. Megbeszeltuk az anyagiakat, de tovabbra is ott volt a kerdes, hogy a cuccaink, butorok, ruhak stb hova kerulnek? 
Raktarberles! Kovetkezo inteznivalo. Mekkora is kell nekunk? Sok a cucc. Butorok a nappalibol, sofa, szekrenyek, szobabol szekrenyek, agy, es a rengeteg dobozolni valo. 
Arajanlatkeres raktarokra. Igazabol kettore. Mert a masodik felhivott telefonon es mivel epp Leedsben voltunk, volt lehetoseg megnezni, hogy mekkora raktar mennyibe kerul. Ket meret volt elerheto abban a nagysagban ami nekunk szoba johetett. Igazabol a ketto kozotti lett volna a legjobb. De befertunk a kissebbe is. Ugyanis azt foglaltuk le az anyagiak figyelembe vetele mellett. 
100sqft volt £39.50 az elso 8 hetre es utana £62.49/het biztositassal. Mi kb 4 hetet vettuk igenybe.
Ezek akkor egyenlore el voltak intezve. Munka, lakhatas, raktar. 
Az auto volt meg hatra a koltozeshez. Itt is jott a bongeszes. Eloszor az egyik baratunk felsjanlotta, hogy o vezeti a 7.5 tonnas autot es skkor eljovunk egy korbe. De mivel o mindig ejszaka dolgozik igy szombaton delutan tudta volna felvenni az autot es akkor nem ertunk volna ide a raktarhoz nyitvatartasi ido alatt. Igy maradt a 3.5 tonnas berlese amivel viszint nem tudtunk eljonni egy korben.Sajnos eleg valtozo arak voltak. Es szamitott, hogy hany napra bereljuk az autot. Kettore keves volt mert ha szombat reggel hozzuk el akkor vasarnap este vissza kell vinni de nincsenek nyitva a kolcsonzok. Es nagyon keves helyen volt unlimited merfold. Az pedig szamitott. Vegul Peti talalt egy kolcsonzot Leedsben. Lefoglalta telefonon. Egyenlore minden elintezve. 
Eljott a nap amikor elindultunk. Bepakoltunk nehany dolgot a ket szemelyautoba, hogy ha megyunk ne menjunk mar uresen. Volt ket idopontunk meg haznezesre. Az egyiket lekestuk. Nem sokon mullott de nem ertunk oda, de biztos igy kellett lennie. A masiknal pedig a kornyek nem volt szimpatikus igy lemondtuk. 
Kipakoltunk az autobol az ismerosunknel, Norbinal. Volt egy kis idonk az auto atveteleig. Ettunk, kaveztunk es Mentunk is. Az autora ugy volt akcio, hogy pentek du 4 oratol hetfo reggel 9 oraig. Ez nekunk nagyon megfelelt. Es amiert ezt a ceget valasztottuk az az unlimited merfold.
Odaertunk a kolcsonzohoz amikor jott az ujabb pofon. Csak Leeds es Manchester es kornyekbeli lakosok kolcsonozhetnek autot. Hiaba vittuk a szamlakat ami volt meg Sotonbol nem fogadtak el. Azt mondtak kell valaki itteni aki rendelkezik lakcimmel Leedsben.
Norbi meg Skociaban volt igy o nem johetett szoba.
Mutattuk a leendo munkahelyemrol kapott offer lettert de azon nem volt cim. Hiaba volt rajta hogy mikor kezdek dolgozni, mi a hotel neve, mennyi lesz a fizetesem, ezek nem voltak elegendoek. 
Ekkor hivtam a masik ismerosunket Adrit, hogy tudna e segiteni. Nem volt neki problema de meg nem volt otthon. Mindtuk elmegyunk erte. 
De az ido szoritott mert a kolcsonzo lassan zart. Felo volt, hogy nem erunk vissza. Hivtam a leendo melohelyemen a HR- osnot de nem volt bent. Vegul sikerult megoldani, hogy az offer letter tartalmazza a lakcimet es ki tudtuk berelni az autot. 
Persze ekkor en mar remegtem az idegtol, hogy most mi lesz. Peti mar hivott kolcsonzoket Southamptonbol akik egyebkent azert nem jottek szoba mert napi 250 merfold volt meghatarozva es mi a ket nap alatt 1000 merfoldet mentunk. 
Hogy miert ket nap? 
Penteken visszamentunk Southamptonba. Meg volt pakolnivalo de mondtam Petinek o pihenjen le mert o vezetett es az elkovetkezendo ket napban is o fog. En meg pakolasztam fel kettoig.
Reggel koran keltunk es elkezdtunk lepakolni az autoba. Volt segitsegunkGabi, Szabi es Miki szemelyeben. 
Jo kis moka volt a liftnelkuli harmadikrol lepakolni a butorokat, dobozokat.
Igy is a fele cuccunk fert el. 
Indulas Leedsbe. Miki jott velunk, hogy legyen segitseg kipakolni a raktarnal de Norbi es Adri is segitettek.
A kipakolas sokkal gyorsabban ment, mint az autoba bepakolas. 
Kis szusszanas es indulas vissza. 
Ekkor meg mindig voltak dobozolni valok pedig hetekkel elotte elkezdtem mar( ezek szerint megsem idoben).
Reggel meg jott segiteni Gabi es Szabi. 
Nem volt ido lazsalni, hogy visszaerjunk Leedsbe amig a raktar nyitva van.
Meg az utolso dobozokbal tartottunk, meg eppen felmostam amikor jott a landlord es atadtuk neki a lakast.
Minden rendben volt, depositot visszakaptuk. Elbucsuztunk a segitsegeinktol es indultunk, elhagytuk a varost ahol majdnem 5 evet eltunk. 
Eleg nagy volt a forgalom igy keson ertunk haza kb 2.30 korul. Tobb idobe tellett kipakolni mint elozo nap mert a raktarbol ki kellett szedni par dobozt es butort, hogy minden negyzetcentimeternyi hely ki legyen hasznalva. Az ido is surgetett mert szerettuk volna vissza vinni az autot. Masnap Peti kezdett dolgozni es en nem igazan szerettem volna vezetni azt a nagy autot. Kb 3.35 volt mire becsuktuk a raktar ajtajat es meg tankolni is kellett. Tele tankkal kellett vissza vinni az autot. Persze a kolcsonzoben is tele lehetett tankolni csak joval magasabb literenkenti aron. 
Vegul idoben vissza vittuk az autot. Zaras elott 10 perccel. 
Es mivel 2 napig hasznaltuk az autot a deposit melle ami egyebkent £500 volt meg vissza kaptunk harminc x nehany fontot is. Meg is lepodtunk. 
Hazamentunk ideiglenes otthonunkba es vegre jo volt leulni a kertbe szusszanni egyet. 
2015.06.29 leedsi lakosok lettunk. 







  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése