Oldalak

udv

2013. május 5., vasárnap

Dorset - avagy egy picinyke szeglete

Multheten szabadsagon voltunk. Kivettuk a maradek szabadsagot meg a mult evrol, hogy ne vesszen el. Jo volt mar egy kicsit ugy pihenni, hogy nem otthon voltunk! Jo lett volna a csaladdal tolteni de igy is jo volt. Sokat pihentunk.
Kihasznaltuk a joidot es elindultunk kirandulni! Mindig jo elore megtervezem, hogy miket nezzunk meg, de most az utolso napra hagytam, sot meg az indulas reggelen is bongesztem a netet. Igy jutottunk el Corfe Castle - hoz. A gps a legrovidebb utat mutatta igy egyszer csak azt lattuk h komppal kell mennunk. Par perc volt az egesz. Megerkeztunk a kastelyhoz. Szep volt nagyon! Es az egesz falunak volt egy varazsa. A Corfe Castle egy falu felett allo eroditmeny. Ket oldalan patak fut. Hodito Vilmos eppitette a XI. szazadban. Az egyik legkorabbi kobol epult kastely volt Angliaban. A XII es XIII szazadban valtozasokon esett at.
1572 ben I. Elizabeth eladta Sir Christopher Hattonnak. 1635 ben Sir Jones Bankes vasarolta meg es az o tulajdonaban allt az angol polgarhaboru alatt. Felesege vezette a var vedelmet, az elso ostrom sikertelen volt, de 1645 ben bevettek a varat. Jelenlegba National Trust tulajdona es nyitva all a latogatok elott.






















2 megjegyzés:

  1. bocsanat hogy cask igy lerohanlak....cask igy este (mivel aludni nem tudok) gondoltam nezelodok a blogok utan. A tied volt az elso amire rabukkantam es mit latok foldvaari vagy :O :O hihetlen en is arrol a tajekrol erkeztem es Redditchben elek kozel 1.5 eve.
    Tok jo, hogy vki van arrol a videkrol is :)

    Nagyon szep napor, sok kirandulast es szep eveket kivanok Angliaban.
    Udozlettel:
    Rozi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond! Nem erzem ugy h lerohantal volna! Megkerdezhetem h pontosan mit takar az a tajek? Honnan valo vagy?
      Elnezest hogy csak most valaszoltam! Udv : Judit!

      Törlés